BMW 1M coupe: Η αυτοκινητοβιομηχανία γιορτάζει


Το εκρηκτικό αυτοκίνητο αποτελεί την πιο «μικρή» πρόταση του τμήματος M της BMW, αλλά από την άλλη την ταχύτερη έκδοση της σειράς 1, ενώ πλέον μιλάμε για την πρώτη τουρμπάτη M στην ιστορία του βελτιωτικού οίκου! Παρατηρώντας το μοντέλο από… πάνω, δεν διακρίνουμε διαφορές σε σχέση με τις υπόλοιπες Coupe εκδόσεις της σειράς 1. Όσο προχωράμε όμως προς τα κάτω, τα πάντα αλλάζουν! Οι εξωτερικοί καθρέπτες προέρχονται από τη M3, ενώ οι προφυλακτήρες και τα φτερά έχουν κυριολεκτικά «μεταλλαχτεί» φωνάζοντας από μακριά ότι δεν πρόκειται για μια κοινή 1 Coupe, ούτε καν για την 135i Coupe των 305 ίππων που έως σήμερα αποτελούσε την πιο δυνατή εκδοχή του μοντέλου. Ο εντυπωσιακός σχεδιασμός στα άκρα του εμπρός προφυλακτήρα ονομάζεται από την BMW «air curtains», και κάθε σημείο του είναι σχεδιασμένο ώστε να διευκολύνει τη διέλευση του αέρα στο διαμέρισμα του κινητήρα αλλά και κάτω από το αμάξωμα για τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. 


Οι εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι αυξημένες κατά 20 χιλ. σε μήκος και κατά 55 χιλ. σε πλάτος, ενώ το ύψος είναι μειωμένο κατά 3 χιλ. Έτσι φτάνουν τα 4.380x1.803x1.420 χιλ. για ΜxΠxΥ, (το μεταξόνιο παραμένει στα 2.660 χιλ.), ενώ τα μετατρόχια έχουν αυξηθεί σε 1.541 χιλ. εμπρός/πίσω, από 1.484/1.517 χιλ. που είναι στις απλές εκδόσεις. 

Ο κινητήρας της ταχύτερης έκδοσης της σειράς 1 είναι ο εξακύλινδρος σε σειρά με χωρητικότητα στα 2.979 κ.εκ., που χρησιμοποιεί τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, άμεσο ψεκασμό αλλά και υπερτροφοδοσία TwinPower! Η απόδοση είναι τα 340 άλογα στις 5.900 σ.α.λ. ενώ η ροπή αγγίζει τα 450 Nm τα οποία αυξάνονται κατά ακόμη 50 Nm φτάνοντας συνολικά την απόδοση των 500 Nm σε λειτουργία overboost, με αυτά να αποδίδονται στο φάσμα μεταξύ 1.500-4.500 σ.α.λ. Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει μονοπίστονες δαγκάνες εμπρός και πίσω σε αεριζόμενους και διάτρητους δίσκους διαστάσεων 360x30 χιλ. εμπρός και 350x24 χιλ. πίσω. 



Η BMW θέλοντας να ξεκαθαρίσει ότι η 1 Μ Coupe αναφέρεται αποκλειστικά στους λάτρεις της ανόθευτης αίσθησης στην οδήγηση, θα διαθέτει το μοντέλο μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ είναι περιττό να αναφέρουμε ότι η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα ο οποίος διαθέτει και μπλοκέ διαφορικό. Με το κιβώτιο που αναφέραμε παραπάνω, καθώς και με τα ελαστικά διαστάσεων 245/35 R19 εμπρός/265/35 R19 πίσω, οι επιδόσεις που καταφέρνει το εκρηκτικό μοντέλο είναι τα 4,9 δλ. για τα 0-100 χ.α.ω., τα 17,3 δλ. για τα 0-200 χ.α.ω., και φυσικά η ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα που φτάνει τα 250 χ.α.ω. Η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου είναι τα 9,6 λίτρα/100 χιλιόμετρα ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι της τάξης των 224 γρ./χιλιόμετρο, καθώς είναι επίσης περιττό να αναφέρουμε ότι το μηχανικό σύνολο τηρεί τις προδιαγραφές ρύπων EU5. Τέλος το βάρος του αυτοκινήτου ξεκινά από τα 1.495 κιλά, ενώ η αναλογία κιλών ανά ίππο βρίσκεται στο 4,4, καθώς η αντίστοιχη αναλογία ιπποδύναμης στο λίτρο είναι οι 114,1 ίπποι. 



Το μοντέλο αναμένεται να κάνει την πρώτη επίσημη εμφάνιση του στην έκθεση του Ντιτρόιτ των Η.Π.Α. τον Ιανουάριο του 2011.



via

0 σχόλια

Leave a Reply

Copyright 2009 Simplex Celebs All rights reserved Designed by SimplexDesign